Mobiliteitskaart aanvragen, activeren en inleveren
Hieronder lees je hoe je een mobiliteitskaart regelt en onder welke voorwaarden je hem mag gebruiken.
Je mobiliteitskaart regelen in 3 stappen
- Je stemt ermee in dat kaartleverancier Shuttel je reis- en persoonsgegevens verwerkt. Dit doe je via P-Direktportaal > Reizen > Gegevens Mobiliteitskaart. Zonder deze instemming kun je de kaart niet gebruiken.
- Zodra je hebt ingestemd, krijg je van Shuttel binnen 2 weken een e-mail met een link en een wachtwoord. Daarmee start je de aanvraag van je mobiliteitskaart op de website van Shuttel.
- Binnen 4 weken na je aanvraag krijg je je mobiliteitskaart per post thuisgestuurd. Shuttel legt hierbij uit hoe je de kaart activeert. Dit moet omdat de kaart is beveiligd tegen misbruik. Bij een vervangende kaart is activeren niet nodig.
Stem je er niet mee in dat Shuttel je gegevens verwerkt? Wacht je nog op je kaart? Of ben je je kaart kwijt? Dan kun je je kosten voor woon-werkverkeer per openbaar vervoer declareren via P-Direktportaal > Reizen > Woon-werkverkeer > Incidentele vergoeding.
Stem je ermee in dat Shuttel je gegevens verwerkt?
Waarmee stem je in?
Wat doe je bij verlies of diefstal?
Is je mobiliteitskaart kwijt of gestolen? Meld dit direct bij de Klantenservice van Shuttel: 088 934 34 60. Buiten kantoortijden meld je verlies of diefstal in een voicemailbericht, waarin je ook duidelijk je naam en organisatie noemt.
Shuttel blokkeert na je melding je mobiliteitskaart voor verder gebruik en kan je vragen aangifte te doen bij de politie.
Een eenmaal geblokkeerde mobiliteitskaart kun je niet meer activeren. Een nieuwe kaart vraag je aan bij Shuttel.
Andere baan?
Ga je werken bij een andere organisatie binnen het Rijk? Dan kun je je mobiliteitskaart meenemen. Behalve als je werkgever dit anders met je afspreekt.
Ga je uit dienst of wordt je mobiliteitskaart vervangen? Lever dan je (oude) mobiliteitskaart in bij Shuttel. Het retouradres voor de mobiliteitskaart is:
Shuttel
Antwoordnummer 524
3800 VB Amersfoort