Werkgeversverklaring

Een werkgeversklaring is een document waarop gegevens over uw dienstverband en salaris staan. Deze heeft u bijvoorbeeld nodig bij het kopen of huren van een huis, het aanvragen van een vakantievisum of als u een kind adopteert.

Intentieverklaring

Heeft u een tijdelijke arbeidsovereenkomst? Dan vult uw werkgever een intentieverklaring in, als onderdeel van de werkgeversverklaring. Een werkgeversverklaring is na afgifte 3 maanden geldig.

Bij de aanvraag van een werkgeversverklaring geeft u aan:

  • Waarvoor u de werkgeversverklaring nodig heeft. Bijvoorbeeld voor het verkrijgen van een hypotheek, een huurcontract of toeristenvisum.
  • Of u de werkgeversverklaring in een andere taal dan Nederlands wilt ontvangen (Engels, Duits of Frans).
  • Of u bij de werkgeversverklaring een aparte verklaring wilt ontvangen over bijvoorbeeld ouderschapsverlof.
  • Of u een formulier over aanvullende voorzieningen tegen de risico’s van arbeidsongeschiktheid van de werkgever nodig heeft.