Wat wensen onze gebruikers van P-Direkt?
Hoe denken onze gebruikers dat de kwaliteit van de dienstverlening van P-Direkt de komende jaren verder kan groeien? Tijdens onze tweede gebruikersmiddag op 31 mei hebben we de bezoekers deze vraag gesteld. En ze uitgenodigd om hun ideeën op te hangen in een daarvoor opgetuigde wensboom. Veel bezoekers gaven hier gehoor aan. Dit leidde tot veel reacties. En daar zijn wij erg blij mee!
Een oogst van 44 wensen
Maar liefst 44 wensen hebben wij uit de wensboom geplukt: een mooie oogst! Veel daarvan hebben betrekking op het P-Direktportaal. Denk aan wensen over de personeelsdossiers, zoals het duidelijker maken van het verschil tussen een afsprakenlogboek en een p-dossier. Maar we hebben ook functionele wensen gekregen. Is het bijvoorbeeld mogelijk om meer gebruik te maken van pop-ups in het P-Direktportaal, of om rapporten over verzuim op weekbasis in plaats van maandbasis uit te draaien?
Ook is de wens geuit om de uitleg over de regelgeving beter te integreren in het P-Direktportaal. Zo kan volgens een rijkscollega bij de gesprekscyclus veel tijd worden bespaard door bij de functiegegevens in het P-Direktportaal een link naar de definities van bijbehorende competenties toe te voegen. Dan staat alle relevante informatie overzichtelijk op 1 plek gebundeld.
De weg van de wens
De wensboom heeft ons veel nuttige informatie opgeleverd. En wat gebeurt er nu vervolgens mee? Inmiddels hebben wij de wensen geanalyseerd en bekeken op haalbaarheid en prioriteit.
Sommige wensen hadden we al zelf ook in het vizier en zijn zelfs al opgepakt, zoals de wens om ruim op tijd te beginnen met de implementatie van de WNRA in 2020. Andere wensen zijn nog in een onderzoeksfase op haalbaarheid. Dit geldt bijvoorbeeld voor de wens om bij PAS het verlof te kunnen schrijven voor een aaneengesloten periode in plaats van per dag. Ook zijn er wensen die we niet op de korte termijn oppakken, bijvoorbeeld omdat het onderwerp niet tot de basisdienstverlening van P-Direkt behoort. Denk aan het registreren en inleveren van elektronica bij een in- en uitdiensttreding.
Blijf vooral je wensen delen!
De verbetering van de dienstverlening van P-Direkt wordt gebaseerd op de wensen van onze klanten. Daarom wensen wij: wensen van onze gebruikers. Heb jij ook een wens? Geef die dan door via het P-Direktportaal. Zorg er wel voor dat je bent ingelogd op de Digitale Werkplek Rijk. Kies 'E-mail' aan de rechterkant van de startpagina en selecteer vervolgens het betreffende onderwerp.
Wil je weten wat er allemaal gewenst is op de gebruikersmiddag? Je leest het in dit overzicht.