Het P-Direktportaal in een nieuw jasje
Vanaf 28 augustus krijgt het P-Direktportaal een nieuw uiterlijk. Dit is een van de wijzigingen die de komende tijd worden doorgevoerd.
Veranderingen worden stapsgewijs doorgevoerd
Vanaf de zomervakantie 2017 is P-Direkt begonnen met het stapsgewijs doorvoeren van vernieuwingen aan het P-Direktportaal, om een betere gebruikerservaring te kunnen waarborgen. Rijksambtenaren die de gebruikersmiddag op 1 juni 2017 bezochten, hebben al een sneak preview van de portaalvernieuwingen gezien.
De belangrijkste wijzigingen per 28 augustus:
- Een nieuw uiterlijk, afgestemd op de wensen van de gebruiker, als uitkomst van gebruikersonderzoeken.
- Medewerkersoverzicht: de homepage van de manager heeft een overzichtelijke medewerkerslijst waarin direct te zien is welke medewerkers ziek of met verlof zijn.
- Vervangingsregel: een manager ziet in één oogopslag wie de vervanger is. Ook ziet de manager welke andere manager hij/zij vervangt.
- Contactmogelijkheden: het telefoonnummer van P-Direkt is altijd zichtbaar in het P-Direktportaal. Heeft een gebruiker hulp nodig? Dan zijn aan de rechterkant van het scherm de contactmogelijkheden altijd zichtbaar.
- Nieuwe personeelskaart: alle gegevens van de gebruiker of medewerkers op een rijtje in één handig overzicht.
Tot aan 2019 worden gefaseerd functionaliteiten vervangen, zoals de processen voor managers en de processen voor medewerkers.
Het P-Direktportaal blijft tijdens de stapsgewijze vernieuwing gewoon beschikbaar. U kunt het P-Direktportaal blijven gebruiken zoals u gewend bent.
Volg ons ook op LinkedIn!