Tweede team medewerkers met afstand tot arbeidsmarkt aan de slag bij P-Direkt
Eind vorig jaar is P-Direkt samen met de Belastingdienst en het ministerie van Veiligheid en Justitie (V&J) gestart met een pilot. De pilot heeft tot doel om medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt aan de slag te laten gaan met het herordenen en aanvullen van de digitale personeelsdossiers bij P-Direkt.
Per 1 maart start het tweede team met 11 medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. De nieuwe medewerkers worden aangesteld bij de Belastingdienst en V&J, maar de werkzaamheden vinden plaats op de locatie Zwolle van P-Direkt.
Iedereen wil productief zijn
Roelof de Wolde startte 1 december 2016 in het eerste team. Hij vertelt: ‘Het kennismaken met de collega’s was leuk, maar druk. Gelukkig voelde de nieuwe omgeving snel prettig en vertrouwd. We hebben een leuk en divers team. Iedereen heeft wel iets: je accepteert dit van elkaar en gebruikt elkaars sterke punten en zo kom je er altijd uit. Een dergelijke atmosfeer heb ik nog nooit meegemaakt en ook van mijn collega’s hoor ik dezelfde positieve geluiden. De leidinggevenden zijn zorgzaam en warm. Je wordt als een gelijke behandeld, niet als iemand met een beperking.
Het belangrijkste is dat het werk zorgvuldig wordt gedaan. Wat daarom het meeste opvalt, is juist dat de mensen zo graag en zo hard willen werken. Iedereen wil productief zijn en een bepaalde hoeveelheid werk af hebben. Sommige mensen lijken haast wel teleurgesteld als ze zich op een ochtend realiseren dat ze een vrije dag hebben.’
Nu ook informatiepagina ‘Arbeidsbeperkt’
Inmiddels is ook op p-direkt.nl een informatiepagina ingericht voor medewerkers op wie de Wajong of Participatiewet van toepassing is.
Meer informatie
Volg P-Direkt ook op LinkedIn!