In 2017 bestaat P-Direkt 10 jaar
Dit jaar vieren we dat P-Direkt 10 jaar bestaat. Ooit begonnen als project binnen het Ministerie van BZK, zijn we uitgegroeid tot een volwaardige productieorganisatie met een eigen contactcentrum, ICT-afdeling en 600 fte personeel.
Ideeën over de verbetering van en efficiency in de HR-dienstverlening binnen het Rijk gaan terug naar het eerste begin van de 21ste eeuw. Al in 2001 werd hier onderzoek naar gedaan. Gekeken werd of het concept van zelfbediening (via een digitaal HR-portaal) de administratie in de HR-kolom kon verbeteren, waardoor ook HR-adviseurs meer ruimte zouden krijgen zich te richten op hun adviestaak. Meer kwaliteit tegen lagere kosten, was het credo.
Missie geslaagd
Nu, 10 jaar later, is veel van wat er begin deze eeuw bedacht was, werkelijkheid geworden. P-Direkt helpt anno 2017 via het P-Direktportaal en het contactcenter ruim 120.000 rijksambtenaren met het afhandelen van hun personeelszaken.
De uitkomsten van de Update Kosten-batenanalyse (KBA) 2014 tonen aan dat sinds de oprichting van P-Direkt jaarlijks meer dan € 87 miljoen aan kosten binnen het Rijk wordt bespaard. Daarnaast wordt de gebruikerstevredenheid gewaardeerd met een volle 7. Dit zijn lagere kosten, tegen hogere kwaliteit. De missie is geslaagd!
Nu gaan we door: via ‘Mijn P-Direkt’ moderniseringsslag in dienstverlening
Bij P-Direkt staan we nooit stil. We zijn continu bezig om de kwaliteit van onze dienstverleningsketen te verbeteren. In 2016 hebben we de voorbereidingen getroffen om zowel de techniek van het P-Direktportaal als de klantinteractie te verbeteren. Onder de naam ‘Mijn P-Direkt’ is een aantal trajecten opgestart om dit te realiseren. Vanaf april 2017 gaat de eerste grote wijziging live. In ons Masterplan 2016-2020 leest u hier meer over.
Mijn P-Direkt, zo geregeld!
Volg P-Direkt ook op LinkedIn!