P-Direkt organiseert eerste klantforum
Onlangs hebben we bij P-Direkt voor de eerste keer een klantforum georganiseerd. Een klantforum is een vorm van gebruikersonderzoek, waarbij meerdere personen in een ruimte samen het gesprek aangaan over een bepaald onderwerp. In dit geval waren er managers van het ministerie van I&M uitgenodigd.
Bij P-Direkt vragen we al enige tijd managers en medewerkers naar hun ervaringen en belevingen met het P-Direktportaal. Meestal doen we dat in een persoonlijk gesprek. Maar op 15 september 2016 hebben we een klantforum opgezet om te vragen naar de ervaringen van onze gebruikers.
Mijn P-Direkt van de toekomst
In het klantforum hebben managers van I&M meegedacht met de ontwikkelingen die gaande zijn bij P-Direkt. In de sessie is gesproken over het nieuwe P-Direktportaal en de toekomstige kanalen van klantinteractie (bijvoorbeeld chat). De managers kregen hierover vragen, stellingen en dilemma’s voorgelegd. In de opstelling van een klantarena (in een cirkel) en Lagerhuis (tegenover elkaar) zijn ze hierover met elkaar in debat gegaan. In de sessie werd bijvoorbeeld de vraag gesteld welke website wordt ervaren als een heel goede website en wat P-Direkt daarvan kan leren. Verder werd de gebruikersvriendelijkheid van het P-Direktportaal als belangrijk aandachtspunt genoemd.
Geslaagde middag
We vonden dit eerste klantforum erg geslaagd en het vraagt zeker om een vervolg. Door meerdere eindgebruikers met elkaar in discussie te laten gaan over onze dienstverlening zie je dat de dynamiek ervan wordt vergroot. Dit leverde waardevolle feedback op.
Volg ons ook op LinkedIn!